.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شهرهای مازندران با آلودگی هوا مواجه است/فراوانی شکایت از شهرداری‌ها
استاندار مازندران گفت: عدم توجه به هوای پاک موجب شده است كه در برخی شهرهای بالای 200 هزار نفر در مازندران با آلودگی هوا مواجه باشيم.

به گزارش شمال نیوز، محمد اسلامی یک‌شنبه‌شب در همایش استانی بزرگداشت روز شوراها که در سالن امیرالمومنین(ع) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا برگزار شد، اظهار کرد: توجه به هوای پاک و دوری از آلایندگی‌ها از مسائل مهمی است که باید مورد توجه جدی باشد.

وی افزود: به دلیل ناوگان فرسوده شهری و عدم توجه به آلاینده‌ها، استان مازندران هم درگیر آلودگی هوایی شده است و شاید برای برخی این موارد و مسائل قابل قبول نباشد؛ اما این آلودگی وجود دارد.

استاندار مازندران با بیان اینکه پس‌ماند و طلای کثیف یکی از مشکلات مهم مازندران است که نیازمند ساماندهی است؛ خاطر نشان کرد: اگر به این وضعیت رسیدگی نشود؛ با مشکل حاد روبرو می‌شویم.

این مسؤول بیان کرد: ده‌ها سال است که در مازندران زباله را دفن نمی‌کنیم، بلکه آن را دپو می‌کنیم و آب و خاک‌مان را آلوده کرده‌ایم.

اسلامی با تأکید بر اینکه نیازمند نظام حمل و نقل در مازندران هستیم؛ یادآور شد: بحران ترافیک در غرب مازندران و همه شهرها مشکلی است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود و نظام حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری پیشرفته برنامه‌ریزی شود و با خودرو محوری نمی‌توان به راه حل ارزان برای کاهش آلودگی رسید.

وی گفت: شوراها در بحث حمل و نقل توجه جدی به این مسأله اعمال کنند و حمل و نقل سریع پشتیبانی شود و مازندران در این بخش به صورت کلان‌شهر دیده شود و طرح ویژه یکپارچه برای استان مازندران تهیه شود.

نماینده عالی دولت در استان مازندران اظهار کرد: اکنون با نیروی کار و انسانی و مشاغل گوناگون در شهرداری‌ها و با مباحث بسیار زیادی مواجه‌ایم که هر روز مملو از شکایت افراد هستیم که شاید برخی قابل رسیدگی نیست.

این مسؤول افزود: برخی نیروهای شرکتی به عناوین مختلف مشغول شدند که باید تعیین تکلیف شده و نظام کار فردی و قرارداد تعریف شود و فهرست بهای مشخص برای کار افراد باید باشد؛ قراردادهای مختلف و متفرقه استفاده نشود و پرداخت‌ها، گردش مالی و تأمین مالی صورت گیرد.

اسلامی گفت: شهرهای بزرگ با مدل‌های مختلف تأمین مالی توسعه یافته است و لذا باید شهرها توسعه یابد و تنها به عوارض پروانه‌های ساختمان بسنده نشود؛ بلکه باید سرمایه‌گذار جذب و رفاه و توانمندسازی در شهرها ایجاد شود.

وی با اعلام اینکه کسب و کار، سکونت و رفاه اجتماعی شهر و روستا نیازمند برنامه‌ریزی است؛ یادآور شد: باید این برنامه‌ریزی‌های به طور واقعی و براساس فرهنگ بومی در دستور کار قرار گیرد و برای اجرایی شدن چنین رویکردی نیازمند مدیریت شهری و روستایی مناسب هستیم.

استاندار مازندران افزود: احترام و درک متقابل، لازمه توسعه و پیشرفت است که باید با دوری از ساخت و سازهای بی‌رویه و رعایت این مسائل در شهرها و روستاها، تأمین رفاه اجتماعی و کار برای عموم مردم و اتحاد و همدلی، برای مردم کار شود.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بودجه ارزش افزوده مازندران در سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته بودجه ارزش افزوده شهر و روستای مازندران 320 میلیارد تومان بود که 70 درصد به شهرها و 30 درصد به روستاها براساس قانون اختصاص یافته است.

اسلامی بیان کرد: ارزش افزوده‌هایی وجود دارد که بنگاه‌ها دریافت می‌کنند اما به دولت پرداخت نمی‌شود که با شناسایی و برخورداری از این ارزش افزود، تا 700 میلیارد تومان ارزش افزوده افزایش می‌یابد که تحولی بزرگ را پیش رو خواهیم داشت.

وی گفت: شوراها یک نماد مؤثر از مردم‌سالاری دینی و دموکراسی است که بلوغ دموکراسی و سیاسی در قدرت‌آفرینی و توان گفت‌وگو و تفاهم است.

نماینده عالی دولت در مازندران اظهار کرد: همه شوراها و دستگاه‌های دولتی باید با قدرت، هماهنگی، وحدت و عمل به وظایف، هماهنگی بین خود را افزایش داده و از چندصدایی که افت شوراها است جلوگیری کنند.

این مسؤول افزود: اکنون در شرایط سختی در جامعه قرار داریم و شوراها در این مقطع از زمان بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و یکپارچگی هستند.

اسلامی ادامه داد: خودخواهی، خودمحوری، خود را دیدن، دسته‌بندی‌ها و قطب‌بندی‌ها بلایی است که مصیبت‌آفرین است و باید با دوری از خودمحوری، هماهنگی را افزایش دهیم که لازمه آن ایثار و ازخودگذشتگی است.

وی در پایان با تأکید بر تعامل شوراها با دستگاههای دولتی و اجرایی گفت: هر کجا شوراها با دستگاه‌های دولتی هماهنگ بود شاهد رشد و توسعه بوده‌ایم و هر کجا این تعامل وجود نداشت؛ دچار مشکلات فراوان شده‌ایم و لذا باید همدلی و اتحاد در دستور کار همگان باشد و خدمتگزار صادق برای مردم باشیم و هماهنگ عمل کنیم./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000292393
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.007 seconds.